עמי סלנט

עמי סלנט

יום שישי, 23 בפברואר 2018

הרחובות הצבעוניים של העיר לוקה , טוסקנה, פברואר 2018



העיר לוקה נמצאת כחצי שעה מהים הטירני, כחצי שעה צפונית לפיזה וכשעה מערבית מטוסקנה. 

לוקה היא עיר מאוד מרשימה, הדבר, או המבנה הראשון שתראו, היא החומה הסובבת את העיר העתיקה אשר נשמרה באופן יוצא דופן.

עיר קטנה ויפהפיה הבנויה מסביב לעיר עתיקה עשירה במבנים היסטוריים, ומוקפת חומה עתיקה ומעוצבת. לעיר העתיקה יש שבע כניסות דרך שערים בחומה.

הארכיטקטורה בעיר נפלאה ימיי ביניימית ומתקופת הרנסאנס, גגות אדומים, רחובות צרים, כנסיות ( כ-99 במספר ), מסעדות רמה בינלאומית, שווקים, פסטיבלים.

לוקה היא עיר עתיקה שנוסדה על ידי האטרוסקים והפכה לקולוניה רומית בשנת 180 לפני הספירה. רשת רחובות העיר העתיקה עדיין משמרים את תכנון הרחובות הרומים, במקום בו נמצאת כיכר סן מישל היה הפורום הרומי של העיר ועדיין אפשר לראות שרידים של אמפי תיאטרון בכיכר דל-אנפיטארטו.

בימי הביניים המוקדמים, היא הייתה בירתה של טוסקנה בתקופת השלטון של השושלת הקרולינגית עד שנת 1000 לערך, אז עברה הבירה לפירנצה. עם זאת, היא שמרה על עצמאותה מול פירנצה במסגרת הרפובליקה של לוקה. לאחר קונגרס וינה (1814) הועברה העיר לשלטוןבית הבסבורג האוסטרי ועד 1847 הייתה עיר עצמאית במסגרת דוכסות לוקה, אז התמזגה לדוכסות הגדולה של טוסקנה עד איחוד איטליה (1859). העיר מפורסמת בין היתר בחומות שמקיפות אותה שנבנו בתקופת הרנסאנס בין 1504 ו-1645 ונותרו בשלמותן, למרות שהעיר התרחבה מעבר לחומות.

יהדות לוקה
בלוקה הייתה קהילה יהודית חשובה ואף ישיבה עוד מימי הביניים.  בתקופת מלחמת העולם השנייה והשואה ניצלו רבים מיהודי לוקה על ידי רשת "דלאסם", שהייתה חלק מתנועת המחתרת האיטלקית. לאחר המלחמה הקים את הקהילה מחדש ג'ורג'ו ניסים, יהודי פעיל המחתרת האיטלקית, יחד עם רעייתו מרים.










  הבית של המלחין פוצ'יני בעיר לוקה 







כיכר האמפי 



תגובה 1: